sábado, 22 de diciembre de 2012

Benidoleixera.

Després d'una temporada sense escriure, trobe la necessitat d'escriure altra volta. Perquè escriure sense la necessitat de fer-ho és de bojos.

Una de les primeres noticies de la edició d'ahir 21 de desembre del periòdic valencià Las Provincias és "PSPV y PP se unen para arrebatar la alcaldía al Bloc en Benidoleig". Em plene de rabia al llegir-ho.
Potser si no fos de Benidoleig no m'afectaria tant. Potser si no fora filla d'una regidora del Bloc no m'afectaria tant. Potser si no es donaren aquests casos podría ser completament neutra i objectiva com deuria de ser una periodista. Però aquest no és el cas.

Jo sóc la filla d'una dóna extrangera que, en les primeres eleccions municipals que va presenciar, va ser convidada a una reunió de quasi 50 persones afiliades del PSPV i li van prometre que si formava part de les llistes, ella i el seu marit, a l'igual que tots els que estaven a la reunió, tindrien treball assegurat per l'Ajuntament.
Indignada, es va allunyar i va buscar col·laborar amb el Bloc, recent nascut al poble de Benidoleig. Jo soc la filla d'eixa dona. He vist de primera mà com treballe diarament pel poble els regidors i l'Alcalde. I encara que mai entraria en les llistes, dins del meu poble els recolzaré sempre que seguisquen pel mateix camí correcte.

L'alcalde, ningú pot negar-ho, és bona persona i bon alcalde. Tenim piscina municipal, el col·legi de primària nou que tant es necessitava, un col·legi de música per a l'Agrupació Musical El Seguili amb el que sempre ha col·laborat per promoure la cultura... Els joves del poble sempre han sigut una prioritat, ja siga ajudant-los a participar en els Minjocs o els Tradijocs locals. Jo ho he viscut com a xiqueta.
S'han asfaltat els carrers destrossats pels anys, s'han fent eventos culturals. No s'han construït cases o edificis innecessaris per tal d'embutxacar-se milers d'euros de promotores.
Jo recolzaria a qualsevol partit que actuara així, foren del partit que foren. Però en aquest cas ha sigut, a més, el Bloc, el partit amb el qual més m'identifique per ideología dins del poble.
Ho ha portat a terme un home que treballava tots els dies més hores dels que cobrava per tal de fer la faena ben feta. Un home que en pleno crisis ha aconseguit disminuir el deute acumulat, passant de 1.3 milions d'euros a poc menys de 600.000. Un home destacable on els haja.

En les últimes eleccions, del 2011, jo ja tenia consciencia política del que estava passant (a diferència del 2007, per dir-ho així). Veia perfectament el sofriment d'aquelles persones del Bloc, pares i mares, joves i vells, treballadors tots, per lliurar al seu poble de la corrupció al que succumbien altres partits. I es que es nota la diferència, es nota que no és un poble governat pel PP o el PSPV. Primera perque se'ls dificulta molt més la concessió de finançament per a edificis públics. Però també perquè ací no tenim mil edificis amb pisos buits. No tenim 10 fonts i 15 estatues a l'entrada del poble com podríen tindre pobles veïns governats per altres partits. I desgraciadament, el Bloc de Benidoleig tan sols té majoria simple (a falta de 18 vots per a la majoria absoluta). 4 edils del Bloc, 3 del PSOE, 2 del PP.

Fa uns dies, aquests dos últims partits, que s'unien per votar en contra de qualsevol proposta (podien fer-ho, eren majoria!) i intentaven revocar el permís per construir un auditori municipal - un auditori el pressupost del qual ja havia sigut aprovat pel govern valencià, van fer una moció de censura.

Cite una frase molt curiosa qua apareix en la noticia, d'un home, edil del PP, amb grans interessos urbanístics i que ha passat en unes eleccions de ser del PSPV a ser del PP... "el alcalde no ha hecho nada".
I jo em pregunte, amb tota la inocència del món.. Com té que fer algo si tot el que es proposa és votat en contra sense ni tan sols escoltar la proposta, pel simple fet de ser del Bloc?

Ara, any i mig després de les eleccions, després d'haver-li reduït a l'alcalde la jornada laboral com a alcalde a mitja jornada - obligant-lo així a treballar vesprades en el seu antic lloc de treball per tal de sobreviure economòmicament - .. el PP i el PSPV han presentat la moció de censura ja mencionada.
Instalaràn a una dona del PSPV actualment en el dol que farà de marioneta per tal de fer allò que ells vols, no el que necessita el poble.

No vaig a incidir en com em cague en eixes persones per tindre tan poc valor moral. Ni en com deistge que als tres edils del PSOE els desinstituixquen del partit per anar en contra les "lleis" del partir en "haver-se coalicionat amb el Partit Popular i en haver anat així en contra d'un altre partit d'esquerres'. Ni en lo injust que em sembla tot. Potser siga democràtic en el sentit literal de la paraula - junts tenen més vots. Però no representa per res la veu del poble en eixe sentit de democràcia, ja que estic segura que la gent que ha votat al PSOE no desitjaven ni desitgen un govern del PP ni viceversa.
Per això em pregunte: on queda la justícia?


No hay comentarios:

Publicar un comentario